Allt började år 2020 när jag tog en kurs i hur man marknadsför sin musik online. I kursen lärde jag mig bland annat att skapa innehåll som attraherar rätt målgrupp, bygga en hemsida, köra Facebook-annonser och starta upp en egen e-postlista. Jag byggde en liten lista med 30 personer och testade på en crowdfunding-kampanj för att betala en dyr studioräkning. Efter första mejlet började bidrag trilla in och varje nytt mejl gav fler bidrag. Jag minns att jag tänkte…
”Om 30 personer kan bidra med tusenlappar – tänk då om jag hade 3000 prenumeranter?”
Några år senare hade jag trappat ner på musiken, men fascinationen för e-post satt kvar. Jag började märka att nästan alla företag hade något typ av nyhetsbrev, men få visste om försäljningskraften i det eller hur man använde e-post på bästa sätt.
Det var då Inbox Voyage föddes! Namnet speglar hur jag arbetar - inte bara med skicka nyhetsbrev, utan jag tar med dina kunder på en resa som engagerar, bygger relationer och driver försäljning.
Sedan sommaren 2024 jobbar jag heltid med att hjälpa företag maximera sin e-postlista och förvandla nyhetsbrevet till en kanal som faktiskt driver resultat.