BrađŸ‘đŸ» vs dĂ„ligađŸ‘ŽđŸ» nyhetsbrev

MÄnga tror att det rÀcker med en intressevÀckande Àmnesrad, ett vÀlskrivet nyhetsbrev och snygg design för att fÄ resultat frÄn e-postutskick. Visst, det hjÀlper - men den största missen de flesta gör Àr att sakna en tydlig strategi. HÀr har jag sammanfattat det viktigaste som skiljer dÄlig frÄn bra e-postmarknadsföring:

DÄlig e-postmarknadsföring ser ut sÄ hÀr:

❌ Ingen strategi, skickar bara kĂ€nsla

❌ Alla fĂ„r samma mejl, inga segmenteringar

❌ Oregelbundna utskick och endast reklam

❌ Ingen uppföljning eller analys

❌ Inga automationer - alla utskick sker manuellt

❌ DĂ„lig leveransbarhet och ingen mobilanpassning

Resultat: LÄga öppningsfrekvenser, mÄnga avregistreringar och kunder som inte köper.


Bra e-postmarknadsföring dÀremot:

✅ Tydlig strategi kopplad till försĂ€ljningsmĂ„len

✅ Automatiserade kundresor som driver försĂ€ljning dygnet runt

✅ Segmenterade och relevanta utskick baserade pĂ„ intressen och beteenden

✅ Regelbundna mejl med balans mellan inspiration, kunskap och erbjudanden

✅ Löpande analys, A/B-testning och optimering

✅ Hög leveransbarhet och mobilanpassad design

Resultat: Högre öppnings- och klickfrekvenser, fler konverteringar och lojala kunder som handlar ofta.

Vad tror du hÀnder om dina nyhetsbrev börjar göras pÄ rÀtt sÀtt?


Previous
Previous

Glöm inte det hÀr nÀr du skapar nyhetsbrev!