Glöm inte det här när du skapar nyhetsbrev!
Har du varit en sådan här duktig företagare som startat upp din mejllista, promotat den på din instagram och skickat ut nyhetsbrev regelbundet
- men ändå inte fått e-posten att jobba för dig på automatik? I've got something to tell you...
Många företagare och marknadsförare satsar på att bygga en e-postlista men få utnyttjar den fullt ut. Vad är det som du glömt då? Flödena såklart!
Flöden är förprogrammerade mejlsekvenser som skickas ut automatiskt baserat på en trigger. Några vanliga exempel är:
Välkomstflöde (Welcome Flow) – Sekvens som triggas när en ny prenumerant laddar ner en freebie. Målet är att göra första intrycket oförglömligt och guida nya prenumeranter till nästa steg.
Produktpåminnelser (Abandoned Cart Flow) – Triggas när en kund som tittat på eller lagt en produkt i varukorgen men inte slutfört köpet.
Merförsäljningsflöden (Upsell/Cross-sell Flow) – Triggas efter ett köp med mål att tipsa kunden om kompletterande produkter eller uppgraderingar.
Men det finns många fler...
Med rätt flöden på plats kan din e-postlista börja jobba för dig dygnet runt, utan att du behöver lyfta ett finger😎